Dr. Oana Uzarciuc – Dieta fără regim

Atinge-ți greutatea ideală și îmbunătățește-ți starea de sănătate în trei pași simpli cu dieta fără regim

Obezitatea și supraponderea reprezintă un pericol real, prin scăderea speranței de viață pe de o parte, și prin bolile pe care le determină, pe de altă parte. Câteva dintre cele mai importante, prin consecințele lor vitale, sunt bolile cardiovasculare, dislipidemiile, hipertensiunea, diabetul și diverse forme de cancer. 

Controlul greutății trebuie să fie o atitudine permanentă de-a lungul vieții noastre. Dacă până acum nu ai avut această preocupare și te gândești să alegi un moment propice pentru a începe să faci ceva, atunci află că cel mai bun moment este ACUM.

De aceea îți propun dieta fără regim, ce constă în a renunța la vechile obiceiuri care te fac să nu poți scăpa de kilogramele în plus. Persoanele supraponderale au anumite obiceiuri comune și, oricât de surprinzător ar părea, nu este vorba de faptul că mânâncă prea mult.

Curele de slăbire propun o mentalitate de tipul ”două luni cu regim, zece luni fără“, care nu fac decât să ne șubrezească sănătatea și să ne facă să devenim frustrați și deziluzionați.

Dieta fără regim aduce schimbări permanente, sănătoase în viața noastră și, ce este mai important, nu mai punem niciodată la loc kilogramele date jos. Chiar dacă mai intervin mici excepții alimentare, important este ca acestea să nu devină din nou obicei.

Greutatea optimă poate fi atinsă în trei pași 

Pasul 1: Consultația inițială 

– fiecare pacient trebuie cunoscut în amănunt în ceea privește patologia asociată, istoricul greutății, stilul de viață, preferințele și obiceiurile alimentare și nu în ultimul rând capacitatea de a efectua efort fizic

– cântărirea și analiza corporală completă ne oferă date despre greutatea actuală, valoarea metabolismului bazal, procentul de grăsime subcutanată/viscerală, retenție de apă în organism

– împreună stabilim greutatea ideală, care trebuie să fie o valoare realistă, nu doar rezultatul unei formule matematice; în stabilirea acestei valori ținem cont în primul rând de vârstă, patologia asociată și capacitatea de a face mișcare

– pentru atingerea greutății dorite nu este nevoie de tablete, licori sau aparate miraculoase, ci doar de ambiție, răbdare și dorința de a-ți reeduca stilul de alimentație.

Vom pune împreună bazele unui stil de viață sănătos, care să te ajute să slăbești simplu, în ritmul pe care îl stabilim împreună, să devii mai sănătos/sănătoasă și de ce nu, mai atrăgător/atrăgătoare. Vei reuși să scazi în greutate fără să numeri calorii sau să eviți carbohidrații, grăsimile sau proteinele; trebuie doar să știi cu care dintre aceștia trebuie să te împrietenești mai mult.

Pasul 2:  Consultațiile de monitorizare 

– cântărirea periodică ne asigură că fiecare kg este dat jos de unde trebuie

– se monitorizează scăderea procentului de grăsime subcutanată și viscerală, scăderea retenției de apă, și, în funcție de rezultatele obținute se stabilește planul alimentar pentru următoarele două săptămâni sau pentru următoarea lună

– este important să conștientizăm că scăderea în greutate și corectarea greșelilor alimentare este asemeni unui maraton, nu o putem transforma într-un sprint

Pasul 3: Monitorizarea menținerii 

– ai ajuns la greutatea dorită: FELICITĂRI!

– succesul programului de scădere în greutate constă în menținere

– de acum înainte vei dovedi că ai reușit să-ți corectezi greșelile alimentare și că ești capabil/capabilă să faci propriile alegeri sănătoase în ceea ce privește alimentația de zi cu zi

– excepțiile alimentare trebuie savurate dar nu trebuie să devină un obicei

Dr Oana Vlad-Uzarciuc 

Medic diabet, nutriție și boli metabolice 

Deak Medical Center

Programări:

0264.414.342 

0745.398.759 

0744.623.273

Recent Posts